Domáce štúdio (1.čas - Hardware)

domáce štúdio, rady, tipy, riešenie problémov, softvér, hardvér

Moderátor: Moderators

Domáce štúdio (1.čas - Hardware)

Příspěvekod muziker » úte črc 13, 2004 08:34

Domáce štúdio na PC (1.čas – Hardware)

Vývoj

Nie je to tak dávno, keď sa pod týmto pojmom skrýval nanajvýš nejaký magneák. V tej dobe bolo domáce štúdio určené prevažne na zachytenie nejakých prvotných nápadov, ktoré sa stali základom pre budúce songy.

Vývoj počítačov zásadne zmenil pohľad na domáce štúdio a to na dvoch frontoch:

• MIDI - komponovanie hudby
• AUDIO - recording/mastering

Spočiatku sa počítač uplatňoval najmä v oblasti MIDI. Bolo to dané tým, že MIDI bolo oveľa menej náročné na výkon počítača a všetkých jeho HW súčastí. Mnohí si určite pamätáte na legendárne Atari, ktoré v kombinácii s MIDI sequencérom (napr. Emagic Notator alebo Cubase) a nejakým syntezátorom dokázalo hotové divy. Mimochodom táto kombinácia je stálou súčasou mnohých domácich MIDI štúdií aj v súčasnosti. Okrem Atari bol v tejto oblasti veľmi populárny aj Commodore Amiga.
AUDIO sa používalo len okrajovo.

V súčasnej dobe superrýchlych procesorov, rýchlych pevných diskov s veľkými kapacitami, lacných pamätí a zvukových kariet so štúdiovými parametrami je MIDI aj AUDIO integrované do jedného funkčného celku s honosným názvom DAW (Digital Audio Workstation).

Jadro domáceho štúdia

HW
Jadrom domáceho štúdia je počítač. Pri výbere komponentov pre stavbu počítača určeného na prácu v domácom štúdiu platí jedno základné pravidlo: „Èím rýchlejšie a väčšie, tým lepšie...“.

Procesor (CPU – Central Processing Unit)
V súčasnej dobe existujú dve platformy, ktoré prichádzajú do úvahy – Intel so svojim Pentium 4 a AMD s procesorom Athlon (XP, 64). Obe značky robia aj chudobnejšie verzie procesorov (Celeron, Duron), ktoré vychádzajú zo svojich drahších súrodencov, ale vďaka šetreniu na niektorých komponentoch majú v hudobných aplikáciách viditeľne nižší výkon. Pentium 4, AMD Athlon XP a Athlon 64 majú na rovnakej frekvencii približne rovnaký výkon. Pentium 4 aží z rozsiahlej sady multimediálnych inštrukcii (takže na „dobre“ napísanom softe je výkonnejší ako Athlon), Athlon XP aží zo super rýchlej FPU (floating point unit) jednotky, ktorá je podstatná pri výpočtoch v audio aplikáciách. Athlon 64 zatiaľ len čaká na 64bit operačný systém, aby ukázal, čo v ňom je. Na súčasných 32 bit Windows je výkonnostne len mierne nad svojimi konkurentmi.

Na serióznu prácu s audiom by som odporučil minimálne 1.5 GHz. Ak plánujete používa veľa VST instrumentov a plug-inov v reálnom čase, tak každý Hz navyše je výhodou.

Motherboard (matičná / základná doska)
Podľa môjho názoru je to najdôležitejšia vec v počítači, od ktorej závisí celkové fungovanie a správanie systému. Je lepšie ma výbornú (rýchlu, stabilnú a ľahko rozšíriteľnú) dosku a o pár MHz na procesore menej ako najrýchlejší procesor a priemernú dosku. Pri výbere dosiek sa odporúčam orientova tiež podľa značiek. Za osvedčené značky považujem Asus, MSI Microstar, Abit, Gygabite. Taktiež je dôležitá čipová sada, ktorá je srdcom základnej dosky. Na Intel platforme sa osvedčili chipy z dielne samotného výrobcu Intel 845E a supervýkonná Intel 850. AMD platforma je podporovaná tradičnou čipovou sadou VIA KT (aktuálne VIA KT600), ktorá je už na tejto platforme rokmi odskúšaná a stabilná. Podľa viacerých referencií sa príliš neodporúča na audio účely doska s čipovou sadou nVidia nForce2. Aj keď je veľmi rýchla, nebýva príliš priateľská k niektorým zvukovkám.

RAM (operačná pamä)
Ja osobne sa riadim heslom „pamäte nikdy nie je dos“. Pri platforme Intel existujú dve alternatívy. K doskám s čipsetom Intel 850 sa používajú super rýchle RIMM pamäte, ktoré naplno využívajú priepustnos pamäovej zbernice. Èipová sada Intel 845E vyžaduje klasické DDRAM pamäte.
AMD platforma funguje na dnes už rozšírených DDRAM pamatiach (najnovšie s taktovacou frekvenciou 566MHz).
Pre prácu s audiom doporučujem ako miminum 512MB. 1GB je štandard.

HDD (pevný disk)
U pevného disku je to obdobné ako pri predošlých komponentoch. Ak plánujete pracova s audiom, treba počíta minimálne s dvoma HDD. Je logické, že ak máte len jeden disk, na ktorom je nainštalovaný systém (Windows), všetok ostatný software, zvukové banky pre sampler, všetky doterajšie audio projekty so všetkými audio stopami, ďalej vymedzená virtuálna pamä a k tomu všetkému ešte audiostopy momentálne nahraté vo vašom sequenceri, nemôžete sa čudova, že Vám občas nebude stíha.
Takže minimálne dva HDD s veľkosou 80Gb a viac, 7200rpm (otáčok/min.). Ak budú ma veľkú vyrovnávaciu pamä cache (momentálne je v trende 8MB), tak je to ideálne. Mali by podporova minimálne rozhranie ATA 133, v lepšom prípade Serial ATA. Overené značky sú Seagate, WesternDigital, Maxtor, IBM.

Monitor
Minimum jeden 17“ monitor. Najlepšie dva monitory pripojené na DUAL grafickú kartu. V takom prípade si môžete da na jeden monitor Arrange okno a na druhý Mixer okno. Práca s dvoma monitormi je neporovnateľne prehľadnejšia a rýchlejšia. Takisto počet preklikávaní myšou sa rapídne zníži.


Grafická karta
Pri práci s audiom netreba žiadne super rýchle 3D akcelerátory za 20000,-Sk.
Väčšina súčasných grafických kariet presahuje svojim výkonom potreby domáceho štúdia, takže záleží na Vás. V prípade, že plánujete dva monitory, nezabudnite na podporu DUAL.

CD-RW

Napaľovačka je v súčasnosti už asi nevýhnutnosou, najmä v domácom štúdiu. Výber je veľký, ceny nízke, takže všetko je na Vás.


Skriňa (Case)
Pri výbere počítačovej skrine treba bra ohľad najmä na hlučnos. V ponuke väčšiny predajcov počítačov možno nájs špeciálne zvukotesné materiály, ktoré sa používajú na odhlučnenie počítačových skríň. Daňou za to býva zvýšenie teploty vo vnútri skrine a tým aj procesoru. Pokiaľ by sa teplota vyšplhala príliš vysoko, treba použi prídavný chladič.

Zvuková karta (Sound card)
V dnešnej dobe existuje množstvo kvalitných zvukových kariet v rôznych prevedeniach:

prevedenie

PCI – rýchle pripojenie, väčšie riziko šumu a rušivých napätí z počítača
PCI + Breakout Box – kombinácia internej PCI karty a externého boxu s konektormi (treba si overi, kde sú prevodníky, či na karte alebo v boxe. Výhodou sú AD/DA v boxe)
USB 1.1 – externá zvuková karta pripojená k počítaču cez USB kábel. Výhodou karty je, že je celá mimo počítača, čo zvyšuje výslednú kvalitu signálu z A/D a D/A. Nevýhodou je nízka prenosová rýchlos, čo obmedzuje jej použitie pri nahrávaní viacerých stôp naraz.
USB 2.0 - externá zvuková karta pripojená k počítaču cez USB kábel (dôležité je ma USB 2.0 rozhranie na PC a WinXP Service Pack 1. Výhody karty sú rovnaké ako v prípade USB 1.1. Navyše USB 2.0 má veľmi vysokú prenosovú rýchlos, takže zvládne bez problémov aj viacstopové nahrávanie a prehrávanie vo vysokom rozlíšení.
FireWire – externá zvuková karta pripojená k počítaču cez FireWire rozhranie. Má podobné výhody ako USB 2.0 pripojenie a taktiež vyžaduje pri WinXP Service pack 1. V profesionálnej praxi sa ale využíva častejšie vďaka svojej tradícii a extrémnej stabilite

Hlavnými poznávacími znakmi kvalitných zvukoviek sú:

technické parametre

• Odstup od šumu
• Kvalita analógových vstupov a výstupov
• Vybavenie


Odstup od šumu

Štandardom AD/DA prevodníkov v súčasnosti je 24-bit/ 96KHz (niektoré aj 24/192), čo zabezpečuje teoreticky odstup od šumu -144db. Tým najlepším sa darí okolo -120. Pre domáce štúdio úplne vyhovuje -90db a viac (smerom do mínusu).

Kvalita analógových vstupov a výstupov

Štandardom sú symetrické ¼“ Jack konektory (často pozlátené) na linkových vstupoch a symetrické XLR/jack kombinované konektory na MIC vstupoch.

Vybavenie

Vybavením myslím množsto vstupov/výstupov, mikrofónnych predzosilňovačov, digitálny vstupov/výstupov v rôznych formátoch (S/PDIF coax, optical...), MIDI rozhranie a pod. Tu záleží na tom, čo konkrétne potrebujete. Ak budete kartu používa len na skladanie hudby cez VST instrumenty po MIDI, nemá zmysel kupova kartu 8in/8out a pod.


Software podpora

Veľmi dôležitou súčasou každej kvalitnej zvukovej karty sú ovládače a software (väčšinou mixer/router). Mnohé zvukové karty (napr. Live, Audigy) sa vďaka ovládačom stávajú nepoužiteľné na účely domáceho štúdia. Ovládače rozhodujú o latencii karty, kompatibilite s hudobným software a často aj o stabilite a chovaní celého systému.

Značka

Osvedčenými značkami pre domáce, ale aj profesionálne štúdio sú napr. M-Audio, RME, MOTU, Edirol, ESI, Aadwark, Terratec.


Ďalšie potrebné vybavenie


Odposluchy

Najlepším riešením sú aktívne bi-amp boxy - bedne so zabudovaným zosilňovačom, určené pre blízky odposluch (nearfield monitoring). Pre domáce účely sú v súčasnosti k mání aktívne boxy od značiek Yamaha, M-Audio, Egosys, Edirol...
Nevyhnutnosou pri práci so zvukom sú aj kvalitné slúchadlá. Okrem dobrých zvukových vlastností by mali by ergonomicé (dobre sedie na ušiach) a zatvorené (dôležité pri nahrávaní vokálov na kondenzátorový mikrofón).


Mikrofóny

Výber mikrofónov závisí od toho, čo a ako budete nahráva. Dobrým riešením pre domáce štúdio je zakúpenie univerzálneho mikrofónu, ktorý sa dá použi takmer na všetko. Jedná sa o veľkomembránový kondenzátorový mikrofón, ktorý vyžaduje phantomové napájanie +48 V. Napájanie sa dá zabezpeči buď cez externý mixpult s phantomovým napájaním alebo priamo cez zvukovú kartu, pokiaľ ho poskytuje. Niektoré karty majú len +12V, čo je obvykle spodná hranica, od ktorej väčšina kondenzátorových mikrofónov začína fungova.

Záver
V druhej časti si povieme čo to o hudobnom software a jeho možnostiach a pozrieme sa trochu na zúbky najznámejším HDR sequencérom. 8)

Marek
Naposledy upravil muziker dne pát črc 16, 2004 13:30, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
muziker
 
Příspěvky: 1553
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:09

Příspěvekod eGen » pát črc 16, 2004 12:44

Marek:
Tohle neuzes myslet vazne !!???
i850 + RIMM ??? CPU 1500 ?
To si psal ped dvema/tremi lety a nebo to je navod jak postavit studio pouze z bazarovych dilu ?
eGen
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát črc 16, 2004 12:42
Bydliště: Bydlysko (kterej debil vyzaduje pri registraci zadavani bydlyste ??)

Příspěvekod eGen » pát črc 16, 2004 12:56

Problem u konkretni citace v techto clancich, je ze zachvili jsou tyhle clanky k nicemu Zatim co na poli mikrofonu a outboard techniky se spis tihne k vecem z 60.70. let, tak jmenovat u PC konkretni CPU nebo chipsety je asi mrhani casu ne ?
eGen
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát črc 16, 2004 12:42
Bydliště: Bydlysko (kterej debil vyzaduje pri registraci zadavani bydlyste ??)

Příspěvekod muziker » pát črc 16, 2004 13:25

Nazdar eGen.) Rad by som ta poziadal, aby si si znova precital nazov clanku. Mne predsa nejde o to, aby som riesil aktualnu ponuku PC komponentov (nie som PC dealer), ale aby som ukazal na konfiguracne minimum, na ktorom bude domace studio fungovat.
Som presvedceny, ze 1500 MHz CPU je do domaceho studia pouzitelne Takisto viem, ze existuje mnoho vykonnejsich rieseni (sam bezim na Athlon XP 2700+, co tiez nie je najvykonnejsi procesor sucasnosti).
Ale sam urcite priznas, ze ked si postavis studio na starej PIII, nemusi to byt kvoli tomu este zle studio. Poznam ludi, ktori maju domace studio postavene na este starsich strojoch a su spokojni a vysledky ich prace castokrat predcia aj profesionalne studia.
S tou i850 mas pravdu. Dnes je mnozstvo novsich chipovych sad pre P4 okrem 845. Na AMD podporu som zabudol, idem ju tam dopisat.


Vsetko dobre

Marek.
Uživatelský avatar
muziker
 
Příspěvky: 1553
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:09

Příspěvekod eGen » pon črc 19, 2004 13:09

Precetl jsem si znovu nazev clanku. A stejne trvam na svem.

Cetl jsem podobne clanky kdy "konfiguracne minimum" bylo PIII@500, a autor prisahal ze to beznemu uzivateli bude stacit.
No a za rok ten tvuj clanek bude uplne stejnym zpusobem zastaraly.Kdyz chces napsat neco nadcasovyho, tak bych se bejt tebou vyvaroval konkretnich cisel, nazvu, systemu atp. Jinak je to ztrata casu.

Pokud mas PC/Apple jako mozek studia, tak si proste musis koupit to nejsilnejsi na co mas/co je momentalne na trhu. TO ze ti neco staci .. na to rychle zapomen. I ten nejrchlejsi PC momentalne na trhu, utavim dvemi/tremi dobre mirenymi VSTi. Proste na neco nebude vykonu nikdy dost.
Par znamych ma 1800CPU a breci jak to nic nestiha a jak je to pomale.
eGen
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát črc 16, 2004 12:42
Bydliště: Bydlysko (kterej debil vyzaduje pri registraci zadavani bydlyste ??)

Příspěvekod muziker » pon črc 19, 2004 13:39

To eGen) Ja sa ta nesnazim presvedcit o nejakej objektivnej pravde. Chodim casto (a pomerne dlho) na nemenovane forum, kde robis administratora, takze velmi dobre poznam tvoje nazory na tieto veci. Lenze ja toto forum nerobim pre teba, ale pre obycajnych ludi, ktori si chcu nieco nahrat a zlozit a casto nemaju moznost kupit si najsilnejsie PC, co je momentalne k mani a mozno aj pre takych, ktori maju dva-tri roky stary pocitac.
A mojou zasadou je v prvom rade pocuvat, co potrebuju oni a nie, co potrebujes ty alebo ja. Z tohto dovodu je v mojom clanku "minimalne 1500 MHz" a je to tak dobre.

Marek
Uživatelský avatar
muziker
 
Příspěvky: 1553
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:09

Příspěvekod agent Bro » pát črc 23, 2004 08:02

Cau Marek,

celkom dobre zhrnutie pre ludi, ktori s HR zacinaju. Tiez si postupne skladam svoje male studijko a uz mi chyba len par veci. V poslednej dobe zistujem, ze moje vyplody by mohli byt este lepsie, keby som to pocuval cez kvalitne monitory. V predajni som sa trochu popytal na moznosti a ponuku a celkom ma zaujali M-Audio Studiophile BX5. M-Audio je mi velmi sympaticka znacka, lebo za neprehnanu cenu ponukaju velmi kvalitne vyrobky. Osobne mam zvukovku Deltu 10/10 a som velmi spokojny. Oplatia sa aj tie repraky BX5? Comp mam v izbe cca 2x4 metre (vyska cca 2.5m) a zvuk orientovany od steny v smere dlhsej osi izby. Vzdy sa snazim neuspokojit sa s najnizsou radou danej znacky a radsej si priplatit a kupit vyssiu radu, aby som to neskor nelutoval. Ako je na tom BX5 v porovnani s BX8? Postaci mi aj patka?
Dolezitou sucastou su aj kable, ake mi odporucas? (Nemusia byt dlhe, stacia max dva metre.)
Diki Bro
agent Bro
 
Příspěvky: 11
Registrován: čtv kvě 13, 2004 14:17

Příspěvekod muziker » pon črc 26, 2004 11:52

To Agent Bro)

Zdravim ta.

Potrebujes mensie reproduktory na blizky odposluch (kvoli malym rozmerom miestnosti a akustike). BX8 su na vacsie dobre akusticky riesene miestnosti, kde nevznikaju nevhodne odrazy. Tebe by som doporucil skor tie mensie.

M-Audio SP-BX5 su v cenovej relacii do 20.000,- na spicke.
Myslim, ze za tie prachy momentalne nic lepsie nezozenies. Ide o klasicke bi-amp boxy
na blizky odposluch s polypropylenovym basakom. Konkurencne znacky s podobnym vybavenim stoja od 30.000,- vyssie. Ked ich budes pouzivat, nastav si korekcie na 0. Co sa tyka tej Space control funkcie, funguje velmi dobre, ale ja osobne by som dal bedne pre istotu aj tak dalej od steny aj od rohov miestnosti, pretoze tazko nastavis Space control spravne len s pomocou usi.

Co sa tyka kablov, doporucujem Straight A R-LPP300BK (3m, 599,-/kus), aj ked najlepsie by boli symetricke (len tie momentalne nemame).

Marek
Uživatelský avatar
muziker
 
Příspěvky: 1553
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:09

Monitory

Příspěvekod EQUiNO-X » ned srp 01, 2004 23:04

agent Bro :: pred nedavnom som mal tuto istu dilemu kedze mam v buducnosti v plane kupit monitory. som velky priaznivec Yamaha znacky a rozmyslal som o klasikach s bielou blanou :) ale po informaciach od viacerych specialistov na tuto problematiku mi boli odporucane monitory BEHRINGER TRUTH 2031A. Pomer cena-vykon je neskutocna. Prave som si zistoval ceny a momentalne klesli na nieco okolo 18 000,-. v rakusku sa daju kupit za 15 000,-. doteraz ich cena bola 23 000,-.

http://www.behringer.com/B2031A/index.cfm?lang=ENG
Obrázek . . . . . EQUiNO-X.FM
Obrázek
Uživatelský avatar
EQUiNO-X
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned črc 11, 2004 22:15
Bydliště: BRATiSLAVA

Příspěvekod muziker » pon srp 02, 2004 08:40

Behringer Truth B2031A su funkcne velmi dobre monitory za perfektnu cenu. Treba vsak brat do uvahy aj kvalitu znacky. Behringer je znacka, ktora robi za male peniaze zvukovo vyborne veci, u ktorych vsak zvykne sem-tam pokulhavat spolahlivost (na rozdiel od Yamahy alebo M-Audia).

Marek
Uživatelský avatar
muziker
 
Příspěvky: 1553
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:09

TRUTH

Příspěvekod EQUiNO-X » pon srp 02, 2004 08:48

ja som prave na margo TRUTH pocul ze je to vynimka ktora potvrdzuje pravidlo :)
Obrázek . . . . . EQUiNO-X.FM
Obrázek
Uživatelský avatar
EQUiNO-X
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned črc 11, 2004 22:15
Bydliště: BRATiSLAVA

Příspěvekod muziker » pon srp 02, 2004 08:53

To Equino-X) poznam taktiez kopec profikov, ktori ich maju ako jedny z viacerych monitorov. Mozem ich len doporucit. Ta poznamka vychadza z dlhodobej skusenosti so znackou Behringer a neda sa samozrejme generalizovat na kazdy jednotlivy produkt tejto firmy

Marek
Uživatelský avatar
muziker
 
Příspěvky: 1553
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:09

TRUTH

Příspěvekod EQUiNO-X » pon srp 02, 2004 08:56

jasne, ja som zatial v zaciatkoch a kazda rada dobra, proste som narazil na tieto monitory aj ked som bol presvedceny pre Yamaha s bielou blanou... a nemam momentalne inej volby ako TRUTH B2031A
Obrázek . . . . . EQUiNO-X.FM
Obrázek
Uživatelský avatar
EQUiNO-X
 
Příspěvky: 79
Registrován: ned črc 11, 2004 22:15
Bydliště: BRATiSLAVA

Příspěvekod eGen » pát srp 06, 2004 07:05

B2031A jsou do home studia naprosto dostacujici bedny.
Zkus project frotum na :
http://ezone.techno.cz

Uz se tam o nich mluvilo tolikrat ze uz maji osoupany rohy ! :o)

Ja je mam a nemuzu si stezovat.
Az bych mel 100% vyresenou akustickou mistnost a jel na nich 10 hodin denne, tak je mozne zebych na nich neco nasel. Ale v betonove kostce panelaku nema smysl jit do lepsich bened, protoze jejich 1A zvuk ti mistnost do***vi .
Nazor ze Nearfield neni ovlivnen akustikou mistnosti je zcestny. Mozna kdyz si je das az k hlave. :o))
eGen
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát črc 16, 2004 12:42
Bydliště: Bydlysko (kterej debil vyzaduje pri registraci zadavani bydlyste ??)

Příspěvekod vst4 » pon srp 30, 2004 19:21

Tie TRUTH B2031A sú fakt vydarené monitory, kašli na YAMAHU. Pre home recording sú ako stvorené.
Uživatelský avatar
vst4
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv črc 01, 2004 19:26
Bydliště: pri Bratislave

Příspěvekod daredevil » pon říj 24, 2005 13:46

A pri troske stastia na nich chytis aj radio :D
---------------------------------------

STAVIAME NOVE STUDIO !!!!
daredevil
 
Příspěvky: 939
Registrován: pon led 17, 2005 17:23
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Wua » sob čer 28, 2008 01:06

Zdravicko,mam moznost pomerne lacno kupit tento multimix od Alesis.
http://alesis.com/multimix8usb20

Chem ho na nahravanie demonahravok.Mate niekto skusenosti s nim?Ak ano pls hodte sem daco.Popripade poradte alternativu.dik
Yamaha RBX270,Hartke3500BassTop head,
Ashdown MAG 410,Korg AX3B
Uživatelský avatar
Wua
 
Příspěvky: 1196
Registrován: pát čer 24, 2005 22:29
Bydliště: Modra

Příspěvekod Wua » úte črc 01, 2008 22:57

pripade co tento behringer?
Behringer XENYX 2442FX
Yamaha RBX270,Hartke3500BassTop head,
Ashdown MAG 410,Korg AX3B
Uživatelský avatar
Wua
 
Příspěvky: 1196
Registrován: pát čer 24, 2005 22:29
Bydliště: Modra

Příspěvekod ~beowulf~ » stř črc 02, 2008 07:42

XENYX nebrat!!
Cort M600 Black cherry sunburst (C 12-56)
IMG StageLine GAT-100R + 2x12 " Vin30
AKG D5S
E-MU 0202
CME M-Key
Uživatelský avatar
~beowulf~
 
Příspěvky: 1805
Registrován: stř dub 12, 2006 08:37
Bydliště: DCA n/V

Příspěvekod Wua » čtv črc 03, 2008 03:26

~beowulf~ píše:XENYX nebrat!!


Aha,a ten Alesis?Inac,este otazka,kolko stop naraz dokaze preniest USB z takehoto niecoho do nahravania v compe?
Yamaha RBX270,Hartke3500BassTop head,
Ashdown MAG 410,Korg AX3B
Uživatelský avatar
Wua
 
Příspěvky: 1196
Registrován: pát čer 24, 2005 22:29
Bydliště: Modra

Další

Zpět na Home Recording

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků